سخنان کوتاه و پرمعنا
سخنان کوتاه و پرمعنا

سخنان کوتاه و پرمعنا

فلسفی

شرکت توشیبا در سال 2016 بیشترین میزان رشد را در صنعت ذخیره سازی داشته است

شرکت توشیبا که در ایالات متحده‌ی آمریکا با نام Toshiba America Electronic Components یا به‌اختصار TAEC شناخته می‌شود، توانسته است در بازار تقریبا ثابت تجهیزات ذخیره سازی، رشد بسیار سریعی نسبت به رقبایی همچون وسترن دیجیتال و سیگیت داشته باشد. در حالی که این شرکت‌های بزرگ قصد دارند با خرید شرکت‌هایی مانند SanDisk و LSI، فاصله‌ی خود از رقبا را حفظ کنند؛ تکیه‌ی توشیبا بر تاریخچه‌ی قوی خود، در سال ۲۰۱۶ نتایج مثبتی برای این شرکت داشته است. این شرکت به‌عنوان مبتکر معماری NAND Flash برای حافظه‌های SSD شناخته می‌شود و در هر دو بخش SSD و HDD بازار، سهم مناسبی به خود اختصاص داده است.

در بازار کنونی تجهیزات ذخیره سازی، مشتریان بزرگ در کلاس دیتاسنترها تلاش می‌کنند گزینه‌های مختلف تأمین قطعات از برندهای بزرگ در دسترس داشته باشند. در این شرایط، توشیبا توانسته است سهم خود را در هر دو بخش حافظه‌های SSD و HDD به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.

گزارش‌‌های شرکت آماری IDC نشان می‌دهند که Toshiba در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶، سهمی ۹ درصدی از بازار هارددرایو‌ها به خود اختصاص داده است. این در حالی است که رقبای این شرکت یعنی WD و Seagate به مجموع ۲۴ درصد از سهم بازار دست یافته‌اند. در واقع، توشیبا تنها شرکتی بوده که در سال ۲۰۱۶ توانسته است افزایش درآمد و سهم بازار در تمامی بخش‌ها را تجربه کند. این شرکت در تمامی بخش‌ها اعم از موبایل، دسکتاپ، حافظه‌های حرفه‌ای بهبودیافته از لحاظ کارایی و حافظه‌های حرفه‌ای بهبودیافته از لحاظ ظرفیت، پیشرفت داشته است.

در بخش محصولات SSD، درآمد توشیبا با رشدی ۱۱۴ درصدی همراه بوده است. این درآمد، Toshiba را در بین ۴ شرکت بزرگ این بخش بعد از سامسونگ، وسترن دیجیتال و اینتل قرار داده است. استیو فینگرهات معاون و مدیر اجرایی TAEC در کنفرانس خبری مربوط به این گزارش اعلام کرده است:

رشد سریعی که ما در هر دو بخش HDD و SSD داشتیم، نتیجه‌ی اعتماد مشتریان در آمریکا و در کل جهان است. این مشتریان برای گسترش کسب و کار و ادامه‌ی رقابت در بازار کنونی، به تیم توشیبا اعتماد کرده‌اند. این آمارها تنها شروع کار هستند و ما قصد داریم با معرفی محصولات نوآورانه‌ی جدید، نیازهای بازار در بخش‌های کاربران معمولی، دیتاسنترهای ابری و محصولات شرکتی را برآورده کنیم.

توشیبا در بخش‌های هارددرایو و اس‌اس‌دی، گستره‌ی وسیعی از محصولات را به بازار عرضه کرده است. محصولات این شرکت انواع تجهیزات ذخیره سازی از تجهیزات شرکتی و دیتاسنترها تا تجهیزات مورد نیاز کاربران معمولی و حرفه‌ای را شامل می‌شوند. در بخش محصولات کاربران معمولی، فناوری‌هایی مانند NVMe در محصولات این شرکت استفاده می‌شوند که پیشرفت‌های بزرگی در حافظه‌های SSD ایجاد کرده‌اند.

در بخش هارددرایوها، افزایش سهم توشیبا نشان می‌دهد که تقاضای بازار برای تجهیزات ذخیره‌سازی عظیم با قیمت پایین هنوز زیاد است. این شرکت در این بخش توانسته انواع محصولات را برای سلیقه‌های مختلف از کاربری تا تجاری و خصوصا مراکز داده عرضه کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد