سخنان کوتاه و پرمعنا
سخنان کوتاه و پرمعنا

سخنان کوتاه و پرمعنا

فلسفی

دوربین عکاسی کانن Canon Powershot SX540 HS

رزولوشن 20 مگاپیکسل
زوم اپتیک 50 برابر
مانیتور 3 اینچ لمسی
فیلمبرداریFull HD

حسگرCMOS


مروری بر دوربین کانن Canon Powershot SX 540 

دوربین عکاسی دیجیتال کامپکت کوچک سوپرزوم خانگی با ظاهر حرفه ای کانن اس ایکس540 / canon powershot sx540

سال گذشته کانن دوربین محبوب و پرطرفدار SX530  را معرفی کرد که از زوم 50 برابری برخوردار بود  و نسبت به مدل پیشین که زوم 30 برابری داشت، 20 برابر ارتقا یافته بود. امسال در نمایشگاه CES  کانن مدل SX540 را معرفی کرد که اگر چه زوم آن با مدل قبل تفاوتی نکرده است ، اما در دیگر امکانات و آپشن ها پیشرفت های محسوسی کرده است. از جمله این ارتقائات ، ارتقا رزولوشن دوربین است که اکنون با وجود حسگرCMOS  20.3 مگاپیکسلی مسلما شاهد عکس های با کیفیت تری خواهیم بود. از دیگر ارتقائات این دوربین می توان به پردازشگر تصویر سریع تر و ارتقا کیفیت فیلمبرداری اشاره نمود.

طراحی پایه ، ظاهر بیرونی و حس کلی دوربین SX540 نسبت به مدل قبل تماما بی تغییر باقی مانده است. طراحی بدنه ی دوربین پیچیدگی ندارد و کار با دوربین را آسان ساخته است. دسترسی به شاسی ها و تنظیمات به سادگی میسر است و مجموعا دوربین SX540 دوربینی با زومی بسیار قویست که برای مجموعه ای از منظورها و سوژه های عکاسی از مناظر طبیعی گرفته تا عکس های تله از حیات وحش بسیار مناسب و استاندارد می باشد.

پردازشگر تصویر این دوربینDIGIC 6  است که در همراهی با حسگر CMOS 20 مگاپیسکل با اندازه ی 1/2.3  اینچی ، موجبات ارتقا بسیار زیاد کیفیت عکس های این دوربین شده است. ضمن آنکه کیفیت فیلمبرداری ان نیز به فول اچ دی 1920x1080 ارتقا یافته است. ویدئوهای فول اچ دی این دوربین فورمت MP4دارند دارند و به راحتی روی گوشی های موبایل قابل اجرا هستند. روی بدنه ی این دوربین قابلیت نصب یک میکرفن نیز گنجانده شده است.

دوربین SX530  سال گذشته بدون هر گونه اتصالات اینترنتی از قبیل WiFi و NFC ارائه شده بود ، حال آنکه دوربین جدید  SX540 به هر دو امکان ارتباطیWiFi  و NFC مجهز است. از طریق این دو امکان می توان به راحتی عکس ها و ویدیو ها را از دوربین عکاسی به دیوایس های هوشمند دیگر منتقل نمود. ارتباط و اتصال به WiFi نیز در این دوربین تسهیل شده است. چراکه پشت دوربین دکمه ای مجزا برای اتصال به WiFi گنجانده شده است که به راحتی با فشار آن می توان دوربین را به اینترنت متصل نمود.

همچنانکه پیشتر اشاره شد، دوربین sx540  به لحاظ میزان زوم تغییری نکرده است و زوم آن همان 50 برابر باقی مانده. دامنه ی لنز این دوربین 1200-24 است و دیافراگم آن نیز گشادگی F3.4   در بخش واید و F6.5 در بخش تله دارد.

در دیگر امکانات و ویژگی ها و نیز در عملکرد کلی دوربین تغییر فاحشی رخ نداده است. تنها نکته ی قابل ذکر دیگر گزینه ی Zoom Framing Assit است که کاربردی همچون لرزشگیر تصویر دارد و به حفظ سوژه در مرکز قاب و شارپنس هر چه بیشتر تصویر کمک می کند. دیگر نکته ی قابل ذکر عملکرد زوم خودکار است که Auto zooming  نام دارد و به شناسایی چهره ها و زوم خودکار بر روی آنها می انجامد. این عملکرد همچنین می تواند زوم مناسب برای سوژه ی مورد نظرتان را نیز به طور خودکار انتخاب کند. این گزینه به خصوص مناسب عکس های پرتره است.

اقلام همراه دوربین

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد